Wil jij ook Tweaks om je website verkeer een flinke boost te geven?

Eenvoudige standaard Tweaks

laten we beginnen met je website voordat we een duik nemen in andere methoden. Je opereert immers vanuit je website dus laten we eens kijken naar een paar tweaks die je meteen kunt implementeren.

1 – Vul je categorie beschrijvingen, bijvoorbeeld bij een blog of een website die in WordPress is gemaakt is.

Als je aandacht hebt besteed aan de basis SEO tips, maak je waarschijnlijk al gebruik van categorieën voor inhoud van je website. In plaats van je te focussen op het promoten van een enkel bericht, waarom niet investeren in een beetje tijd om je categorie beschrijvingen goed neer te zetten? Dit is een geweldige manier om een lange staart trefwoord (long tail keyword) dat zinvol is voor je niche te gebruiken. Een kleine tweak als deze geeft goede zoekmachine resultaten.

2 – Maak een “Start hier” pagina.

Fris je bestaande “Over ons” pagina op door het toevoegen van links naar je belangrijkste pagina’s en berichten die het meeste verkeer genereren, en hernoem het naar “Start hier” of iets dergelijks. Gebruik het als een pagina die mensen een overzicht geeft van alles wat je doet en aanbiedt om zo een snelle indruk te geven van je hele website.

3 – Maak Bron pagina’s.

Heb je een lijst van de must-have tools en apps die je gebruikt in je dagelijkse leven? Maak er een pagina van die ze allemaal opsomt en beschrijf de reden waarom je ze leuk vind. En als je dan toch zo goed bezig bent, schrijf dan een gedetailleerde how-to om uit te leggen hoe je ze gebruikt en hoe zij je lezers kunnen helpen om dezelfde resultaten te bereiken. Verwijs vervolgens deze how-to’s naar de bron pagina’s.

Op dezelfde manier kun je ook een bibliotheek van gratis content creëren. De bibliotheek hoeft niet iets bijzonders te zijn – het kan gewoon een andere pagina op je website zijn dat alle berichten met je waardevolle content opsomt. De kans is groot dat dit het verkeer op je website aanzienlijk verhoogt.

4 – Hergebruik content.

Wie zegt dat je voortdurend nieuwe content moet maken? Neem je bestaande content en hergebruik het. Uit een blog kun je een audio-podcast, een video, een diapresentatie, een PDF-gids, of een checklist te maken … Er zijn geen beperkingen. Tal van bloggers gebruiken deze eenvoudige methode om hun content op verschillende platforms te plaatsen en bereiken zo een breder publiek. Deze methode is niet beperkt tot alleen blogs, je kunt ook video’s of podcasts hergebruiken op dezelfde manier.

5 – Publiceer een prijsvraag of geef iets weg.

Als je producten of diensten verkoopt op je website, maak dan een speciale aanbieding met de kans om een enorme korting te winnen op het meest populaire product of geef iets gratis weg. Vraag je bezoekers om je aanbod op Social Media te delen en laat ze kans maken om iets te winnen. Of probeer eens iets te delen op Social Media en link mensen terug naar je website om daar een verborgen afbeelding te zoeken waarmee ze vervolgens kans maken om iets te winnen.

6 – Organiseer of neem deel aan een 30-dagen challenge.

Mensen houden van uitdagingen. Afgezien van het feit dat een 30-dagen challenge verandering brengt in je leven, is het feit dat je de uitdaging deelt met anderen en draag je bij aan de aantrekkingskracht. Als je Googled naar je niche + 30-dagen uitdaging, dan ben ik ervan overtuigd je een uitdaging vind waaraan je kunt deelnemen. Zo niet, dan kunt je altijd nog je eigen uitdaging maken.

Kies een onderwerp voor je uitdaging om iets te verbeteren in de komende dertig dagen. leg dit uit in kleine uitvoerbare stappen op dagelijkse basis en nodig je bezoekers uit om ook deel te nemen. Moedig hen aan om de uitdaging op hun sociale media te delen met behulp van een hashtag om hun vrienden uit te nodigen om ook deel te nemen.

7 – Begin een forum op je website.

Een actief forum is een geweldige manier om het gesprek aan te gaan met je doelgroep, verhoog de tijd die bezoekers doorbrengen op je site, het opbouwen van een community zal je bounce rate verlagen (uitstap ratio). Maar bovenal kunnen forums helpen om je ranking voor long tail keywords te verbeteren. Er zijn voldoende manieren om Forum functionaliteit toe te voegen aan je website.

Het gebruik van Social Media om meer verkeer te genereren.

Inmiddels weten we allemaal dat sociale media een grote rol kan spelen bij het stimuleren om de mensen terug te laten keren naar je site. Echter, alleen het onderhouden en plaatsen van kwalitatief hoogstaande inhoud en het plannen van updates is niet genoeg. Mensen benaderen op een één-op-één basis is veel beter omdat je zo waardevolle relaties te kunt opbouwen, maar er zijn ook andere, vaak ondergewaardeerde methoden voor het gebruik van Social Media om het verkeer op je site te verhogen.

8 – Optimaliseer je profiel.

Het spreekt vanzelf dat je profiel moet worden geoptimaliseerd voor elk Social Media-account waarmee je actief bent. Dat geldt ook voor het hebben van de meest recente profielfoto, je bio volledig ingevuld, evenals een link naar je website. Het is goed om te linken naar een speciale landingspagina, gericht op een bepaald Social Media netwerk in plaats van de homepage van je website.

Bijvoorbeeld, als je favoriete Social Media outlet Twitter is dan kun je een link toevoegen naar een pagina met tips en trucs voor Twitter-gebruikers, of tools die helpen bij het beheren van Twitter. Zorg ervoor dat je een knop op je website plaatst – ofwel een aanmeldingsformulier voor uw nieuwsbrief of een link die leidt naar de andere belangrijke content op je website.

9 – Haal je voordeel uit Facebook groepen.

Voordat Facebook overging naar allerlei veranderingen in algoritmes, was een Facebook-pagina voor je blog één van de must-haves. Echter, tegenwoordig kun je beter deelnemen aan Facebook groepen. Facebook groepen zijn er in overvloed en beslaan bijna elke denkbaar onderwerp. Deelnemen aan relevante Facebook groepen om deel te nemen aan gesprekken, zal onvermijdelijk leiden tot mensen die op je profiel klikken om meer over jou te weten te komen en daarom is het optimaliseren van je profiel een must! Als aanvulling op je website, kunt je een stap verder gaan en je eigen Facebook-groep maken waar de leden vragen kunnen stellen, steun krijgen van anderen, en ook direct toegang krijgen naar jou en je website. Zorg ervoor dat ze verwijzen naar de inhoud van je website.

10 – Gebruik LinkedIn om je verkeer te verhogen.

LinkedIn is een van de Social Media netwerken die vaak wordt genegeerd in de sociale media plannen. Het is echter een netwerk dat niet mag worden onderschat. In een recente studie is bevonden dat LinkedIn het verkeer converteert naar 2,74%, in tegenstelling tot Facebook en Twitter, die respectievelijk converteren in 0,77% en 0,69%. Er zijn veel verschillende manieren om LinkedIn te gebruiken om je website verkeer te verhogen.

LinkedIn Groups

Net als Facebook groepen, wil je in relevante LinkedIn groepen actief te zijn. Plaats doordachte reacties in de discussies, creëer je eigen discussies en wees behulpzaam. Wanneer een bepaalde groep zorgt voor zelfpromotie, profiteer dan van de gelegenheid door het plaatsen van een relevante link naar je inhoud, maar overdrijf het niet.

LinkedIn Answers

Een andere geweldige manier is LinkedIn Answers. Het is een professionele vraag en antwoorden community waar je informatie over de verschillende business-gerelateerde onderwerpen terugvindt. Wanneer je een vraag beantwoord, heb je de kans om “Web Resources” toe te voegen om je antwoord aan te vullen. Dit is een geweldige manier om te linken naar inhoud op je eigen website.

LinkedIn Pulse

Oorspronkelijk was Pulse een content publishing platform dat alleen op uitnodiging toegankelijk was. Het blijft nog steeds een content publishing platform, maar nu is het voor iedereen die berichten publiceert op LinkedIn. Je artikel vermeld op Pulse is gelijk aan het hebben van een gast publicatie op de top blog in je specifieke niche. En dat alleen kan leiden tot meer verbindingen en uiteindelijk meer verkeer naar je website. Niet alle artikelen zullen worden opgepikt door Pulse, noch moet je elk artikel van je blog op LinkedIn plaatsen. Als je echt wilt profiteren van Pulse, moet je streven naar tot nadenken stemmende onderwerpen die educatief, praktisch en actiegericht zijn. Het kan je een paar pogingen kosten, maar geef niet op.

11 – Verhoog verkeer met Twitter Chats.

Twitter Chats kan een geweldige manier zijn om verkeer naar je website te verhogen. De manier waarop Twitter Chat werkt is dat het meestal gecentreerd is rond één thema en heeft een speciale hashtag dat alle deelnemers kunnen gebruiken om snel alle berichten met betrekking tot die specifieke Chat te vinden. Sommige Twitter Chats volgen een bepaalde structuur van de vragen en antwoorden, sommige zijn meer free-flowing.

Om een Twitter Chat te volgen adviseer ik Hootsuite of TweetDeck. Hier vindt je een lijst van alle Twitter Chats: http://tweetreports.com/twitter-chat-schedule/. Deelnemen in een Twitter Chat is eenvoudig. Je praat met lotgenoten, je krijgt waardevolle inzichten en adviezen die je kunt toepassen op je eigen blog of bedrijf. Hanteer de chat-richtlijnen en wees behulpzaam, zonder overdreven promotie.

De juiste truc is te weten wanneer je een link naar je eigen inhoud plaatst. In bijna elk gesprek zijn er mensen die altijd op zoek zijn naar extra middelen of advies over een bepaald onderwerp. Beantwoord hun vraag of geef advies door het opnemen van hun gebruikersnaam en het chat hashtag. Na een tweet of twee die gedeeltelijk antwoord op hun vraag geeft stuur je een link naar je website waar het uitgebreide antwoord staat.

12 – Gebruik Pinterest om verkeer te genereren.

Voor veel mensen is Pinterest hun belangrijkste bron van het verkeer. Maar hoe werkt dat? De makkelijkste manier is door ervoor te zorgen dat elke afbeelding die je toevoegt aan Pinterest een korte samenvatting meegeeft van wat de pin of waar het artikel over gaat. De samenvatting moet de interesse van je doelgroep wekken en moet worden gevolgd door een oproep tot actie om door te klikken naar de rest van het bericht op je website. Gebruik het beschrijving gebied om je doelgroep te leiden naar het gewenste doel: het bezoeken van je website.

13 – Profiteer van Video.

Video is groot tegenwoordig. YouTube is de tweede grootste zoekmachine op het internet. Als je bedenkt dat Youtube video’s vrij snel geïndexeerd worden in de zoekmachine van Google dan zal het ook geen verrassing zijn dat het gebruik van deze marketing strategie kan leiden tot een aanzienlijke toename van het verkeer. Dus hoe kan je gebruik maken van Youtube video’s?

Vertel mensen precies wat zij moeten doen.

Veruit de gemakkelijkste, maar de meeste vergeten stap bij het creëren van een video is dat je de mensen na het bekijken niet verteld wat zij moeten doen. Aan het einde van elk een video moet je specifiek communiceren wat je wilt dat mensen doen en hen vertellen waarom ze je website moeten bezoeken. Zeg aan het einde van je video zoiets als: “Bedankt voor het kijken naar mijn video! Ontdek dit of dat … en verwijs de naar je website.”

Optimaliseer de Video beschrijving.

Wanneer je een nieuwe video naar YouTube upload heb je de mogelijkheid om een beschrijving toe te voegen Om echt te profiteren moet je ook een link toevoegen naar je website. Deze URL wordt dan een klikbare link die je video kijkers gemakkelijk kunnen zien onder je video. Eindig je video beschrijving met een paragraaf of twee die meer in de diepte over je inhoud gaat.

Voeg een Call-to-Action Overlay toe aan de video

De laatste tip om video kijkers om te zetten in zeer doelgericht verkeer is door middel van de weinig bekende YouTube functie genaamd de call-to-action Overlay. De overlay is een eenvoudige banner advertentie die aan de onderkant van je video zit. In tegenstelling tot de andere methoden op onze lijst tot nu toe, is het een betaalde methode, maar een die zich vrij snel laat afbetalen. Om deze weinig bekende functie te activeren, moet je aanmelden op Youtube Advertise: https://www.youtube.com/yt/advertise/index.html en maak je eerste video advertentiecampagne.

Andere manieren om meer verkeer te genereren naar je website.

We hebben behandeld hoe je toename van het verkeer kunt optimaliseren en hoe je Social Media profielen en berichten optimaliseert. Nu is het tijd om te praten over een aantal andere manieren.

14 – Gebruik van Social Valuta bijdrage.

Je kunt bezoekers vragen om een bijdrage te geven in de vorm van een like, een tweet, te volgen, of delen van het sociale netwerk van je keuze. Deze methode werkt goed wanneer je downloadbare content op uw website aanbiedt, zoals een checklist, een PDF, een e-boek, een gratis training of iets dergelijks.

15 – Gebruik Gast bijdragen op je website.

In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen, is gast blogging niet dood. Echter is er een goede manier en de verkeerde manier om het te doen. Gast bijdragen op sites die niet relevant zijn voor uw niche zijn niet alleen volledig nutteloos, maar kan gezien worden als het krijgen van backlinks. Focus daarom op het bijdragen van kwaliteit berichten die een aanvulling zijn op het gebied van deskundigheid van je blog en die relevant zijn. Terwijl je toch bezig bent, kunt je overwegen om gast bijdragen op je eigen website te plaatsen. Het opent je website ook voor een nieuw publiek.

16 – Bijdragen aan een bekende website.

Nadat je een paar gasten berichten gepubliceerd hebt, probeer je geluk eens met bekende websites. Een gepubliceerd stuk kan echt leiden tot een piek in je verkeer.

17 – Schrijf een e-book.

Je zou denken dat het schrijven van een e-book niets te maken heeft met verkeer voor je website. Toch kan een eenvoudig Kindle boek leiden tot een aanzienlijke toename in verkeer. Je kunt direct een link naar je website in het boek opnemen als je het boek aan Kindle Direct Publishing aanbiedt.
Om nog meer verkeer te krijgen zorg je ervoor dat je opvalt, maak je e-book en geef het gratis weg of geef iets gratis weg bij het kopen van het e-book

18 – Geef Webinars of een Online Workshop.

Mensen leren graag nieuwe dingen en webinars zijn een uitstekende manier om je kennis te delen met je publiek. Wanneer je webinars combineert met een Social Media promotiecampagne, samen met slimme e-mail marketing, kun je een verhoging van je website verkeer verwachten. Stuur een e-mail een paar dagen voor de webinar plaatsvindt, evenals een paar laatste herinneringen op de dag voor de webinar, alsmede op de dag van de Webinar.

19 – Interview Leiders uit je industrie.

Interviews zijn niet langer beperkt tot mensen met veel volgers. Veel mensen zijn bereid zijn om je te praten als je het gewoon vraagt. Voordat je interview jacht begint, neem de tijd om een relatie met mensen die je wil interviewen op te bouwen. Stuur dan emails om aan te geven dat je de persoon graag wilt interviewen voor je website. Tot slot publiceer je de interviews op je website. Vergeet niet om interview onderwerpen te vermelden zodra het werkelijke interview live is. De kans is groot dat de mensen die je geïnterviewd hebt bereidt zijn om de link naar het interview met hun publiek te delen, die leidt naar, je raadt het al, meer verkeer.

Offline manieren om je verkeer te verhogen.

Er is ook nog een wereld buiten internet. En je zou denken dat er geen manier is om je website offline te promoten. Maar dat heb je mis. Omdat je website behoort in de digitale wereld, wil niet zeggen dat ouderwetse promotie niet zal werken. Soms kun je prachtige resultaten bereiken door je website te verbinden met iets tastbaars.

Bijvoorbeeld:

  • Vermeld je URL op je visitekaartje
  • Maak T-shirts met je logo
  • Maak posters
  • Maak wenskaarten
  • Bedruk mokken met je logo en je Pay-off
  • Bedruk pennen met je logo en URL
  • Maak een kalender
  • Sleutelhangers
  • Woon events bij

We hebben veel besproken in deze Insider. Hoewel deze lijst slechts het topje van de ijsberg is als het gaat om het vergroten van webverkeer.
ik hoop dat het je een mooi uitgangspunt gegeven heeft en je inspireert.

Wat is jou favoriete methode voor het verhogen van je website verkeer? Welke uit onze lijst heb je gebruikt?